Laatste nieuws
Meer blogsPLUS hardst groeiende supermarkt van Nederland
Geplaatst op 6 January 2016 om 13:36 door
1895 keer gelezen
PLUS heeft in
2015 zeer goede omzetresultaten behaald. Tot en met week 53 bedraagt de
omzetgroei 8,8%. Daarmee presteert de
formule twee keer beter dan de markt (4,4%) en is PLUS de hardst groeiende
supermarktorganisatie van 2015. De consumentenomzet over 2015 bedraagt ruim
2,23 miljard euro en het marktaandeel komt uit op 6,2% versus 5,9% in 2014. Het
aantal PLUS supermarkten groeide van 255 ultimo 2014 naar 262 ultimo 2015.
Jan Brouwer, algemeen directeur van PLUS: “Het gaat goed met PLUS. Onze klantenkring wordt groter en trouwer. Dit komt allereerst door de succesvolle implementatie van het formuleconcept Briljant bij inmiddels 190 PLUS supermarkten. De andere drijver achter ons succes is de aangescherpte commerciële koers. Dit resulteert in een forse verbetering van ons prijsimago. Ook de sterkere versperformance en ijzersterke loyaliteitscampagnes, zoals de Minions en PLUSBRiCKS, dragen bij aan ons succes. We hebben verder een vernieuwd online platform geïntroduceerd en de online activiteiten uitgebreid. Daarnaast zijn we trots op de benoemingen tot beste wijnsupermarkt en meest verantwoorde supermarkt. En de mooiste supermarkt van Nederland, dat is PLUS Benders in Blerick.”
Online activiteiten
In mei 2015 heeft PLUS een compleet
vernieuwd online platform gelanceerd. Met de nieuwe website kunnen de klanten
mogelijk online bestellen, voordeel bekijken en de bezoekers kunnen inspiratie
op doen. Voor klanten van ruim 150 PLUS supermarkten is het
inmiddels mogelijk om online boodschappen te doen bij hun eigen winkel. De
bestellingen worden geleverd bij de klanten thuis of bij een ophaalpunt.
Verduurzaming vleesassortiment
Het vleesassortiment van PLUS verduurzaamt in
rap tempo. Eind januari 2016 is bij alle PLUS supermarkten een compleet
assortiment Blonde d’Aquitaine-rundvlees met 2-sterren verkrijgbaar en de
reguliere kip zal medio 2016 volledig vervangen zijn voor een diervriendelijker
variant. PLUS wil naast varkens- en rundvlees, ook al het kippenvlees minimal
voorzien van 1-ster Beter Leven. Ook komt Beter-Leven vlees, biologische vlees
en vegetarische producten vaker in de aanbieding.
Koploper van
Fairtrade-gecertificeerde producten
PLUS is in mei 2015 verkoper van de meeste
Fairtrade-gecetrificeerde huismerkproducten in vergelijking met andere
supermarkten. PLUS is daarnaast ook een partnerschap aangegaan met Stichting
Max Havelaar. PLUS heeft als intentie hiermee om de komende jaren stap voor
stap toe te werken naar een situatie waarin alle huismerkproducten die die
Faitrade gecertificeerd zijn, dat ook echt zijn.
Aandacht voor gezondheid
PLUS hecht als meest verantwoorde supermarkt
aan waarde van goede voeding. PLUS is een langdurige samenwerking aangegaan met
‘Vullen of Voeden’: Het initiatief rondom bewuste voeding van
presentator Wilfred Genee en zijn vrouw Lili. Beide partijen zetten zich samen
in om bewuste voeding leuker en makkelijker te maken. Het doel is om de
groente- en fruitconsumptie van ouders en hun kinderen te verhogen.
Reageren
Andere blog berichten
- Stoppen met verpakkingen van zwart kunststof eerste stap in verduurzaming verpakkingsbeleid PLUS16 March 2018 om 17:04
- PLUS introduceert duurzaam gekweekte Omegabaars12 January 2018 om 11:20
- PLUS belangrijke partner Nationaal Schoolontbijt 1 November 2017 om 10:39
- PLUS verbetert welzijn van meer dan 2 miljoen dieren per jaar20 October 2017 om 14:34
- Digitaal sparen volgende stap in loyaliteitsstrategie PLUS18 October 2017 om 17:22
- PLUS start pilot met HelloFresh maaltijdbox29 September 2017 om 14:16
- Emoji’s helpen 4 op de 5 kinderen om hun gevoelens te uiten24 August 2017 om 12:03
- Plus en 24Kitchen organiseren Goed Eten Festival23 August 2017 om 17:36
- PLUS heeft Beste Vleeswarenafdeling van Nederland14 August 2017 om 16:54
- Vakbonden en PLUS bereiken akkoord over sociaal plan distributiemedewerkers11 July 2017 om 16:43