PLUS blijft kampioen in Fairtrade

Geplaatst op 2 February 2017 om 12:00 door Joeri Vermeer

1525 keer gelezen

PLUS blijft koploper op het gebied van Fairtrade. In 2016 zorgde de supermarkt premieafdracht van ruim 1,3 miljoen dollar – een groei van 75 duizend dollar, oftewel bijna zes procent ten opzichte van 2015. In 2017 legt PLUS de lat opnieuw hoog: de supermarkt heeft de ambitie om de cacao in nog meer producten van het PLUS Huismerk te vervangen door Fairtrade gecertificeerde cacao.

Meeste Fairtrade premieafdracht
Net als vorig jaar zorgde de verkoop van PLUS koffie en bananen voor het grootste deel van de Fairtrade premieafdracht – in totaal ruim 1,1 miljoen dollar. Daarna volgden rozen, thee, chocolade en ananas. PLUS kiest ervoor deze producten uitsluitend Fairtrade aan te bieden. Op deze manier maakt PLUS het als meest verantwoorde supermarkt voor haar consumenten makkelijk de duurzame keuze te maken. Voor de Fairtrade huismerkproducten die PLUS verkoopt, ontvangen boerenorganisaties in ontwikkelingslanden een eerlijke prijs en een Fairtrade premie. Consumenten betalen geen hogere prijs voor de Fairtrade producten; de premie wordt betaald door PLUS.

Reageren